معرفی ویژگیهای محصول وسپا 249 GTS Vespa GTS 249 مدل 2018
فناوری و زیبایی در Vespa GTS به اوج خود می رسد و این محصول را در میان برترینهای بازار، بیرقیب میکند.
Vespa GTS جزو اولین محصولات دوچرخ در جهان بود که به پیروی از استانداردهای سختگیرانۀ زیستمحیطی و ایمنی اروپا، از سطح آلایندگی Euro 4 و سیستم ترمز ضد قفل (ABS) برخوردار و به الگویی برای بازارهای دیگر تبدیل شد. این ویژگی با اضافه شدن سیستم ضد لغزش (ASR)، ثبات و پایداری در هنگام سواری را دو چندان میکند. رنگ های خاص و رؤیایی و استایل خاص ایتالیایی در کنار امکانات بسیار ممتاز فنی، فقط شایستۀ نام وسپا است.
۱. تاریخچه و میراث
سرآغاز Vespa GTS که بعد از سری بدنه-بزرگ وسپا به دنیا معرفی شد، به سال 1977 و مدل همیشه ماندگار Vespa PX برمی گردد.
Vespa PX جد بزرگ Vespa “Nuova Linea” محسوب می شود که با داشتن بدنه ای جدید و با ابعادی بزرگتر، بر تنوع محصولات وسپا افزود. Vespa PX خیلی زود تبدیل به موتورسیکلتی شد که همه آرزویش را داشتند. این مدل، با 3 میلیون عدد فروش، پرفروش ترین مدل در تاریخ وسپا است. مدل PX که انگار قرار نیست هیچوقت از گردونه محصولات خارج شود و عملا عمر جاودانی یافته، گونه های متفاوتی پیدا کرد که از آن جمله می توان به مدل اسپرت T5 Pole Position یا مدل COSA اشاره کرد که در زمان خود، مدل پیشرو و آینده گرایانه ای محسوب میشد.
اولین ظهور بدنه بزرگ در محصولات وسپا، در شکل و شمایل مدرن که از گیربکس اتوماتیک استفاده می کند، در سال 2003 و با مدل مدرن Vespa Granturismo 200L بود. در سال 2005 و با معرفی مدل Vespa GTS که مجهز به انجین 250 سیسی بود پیشرفت قابل ملاحظهای را شاهد بودیم. در سال 2008، Vespa Big Body، آخرین تحول خود را با GTS Super تجربه کرد. این مدل نیرویش را از یک انجین 300 سیسی میگرفت که قوی ترین انجینی بود که تا به آن زمان بر روی یک وسپا نصب شده بود. Vespa GTS خود را به عنوان یک محصول پیشنهادی مدرن و سازگار با روح وسپا مطرح کرد. این مدل بسیار موفق بوده و بیش از 270 هزار عدد از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.
2. تیپ مشتریان وسپا GTS
* کسانی که هرروزه سفرهای درون شهری دارند و آنها که عاشق سفر کردن هستند.
* کسانی که به ظرایف بسیار دقت می کنند، چیزهایی که با سلیقه ساخته شدهاند را بسیار دوست دارند، و به زندگی و آنچه در محیط اطرافشان میگذرد حساسند.
* معمولا آقایان کنجکاو، موفق و مشکل پسند را شامل میشود، کسانی که مجذوب اشیاء خاص و متفاوت میشوند. و آدم هایی علاقهمند به تاریخ، فناوری و ارزش های ایتالیایی.
* کسانی که دنبال یک وسیله نقلیه آسان و بی دردسر و در عین حال راحت و قرص و محکم هستند که برای سفرهای درون شهری و سفرهای خارج از شهر، هردو عالی باشد.
* کسانی که عملکرد موتورسیکلت برایشان مهم است و کارایی بالا و جذابیت ظاهری را در کنار هم می خواهند.
3. وسپا GTS در یک نگاه
ایمنی
سیستمهای جدید ABS و ASR و وجود چرخهای 12 اینچی، سطح ایمنی را بهبود بخشیدهاند. خوشفرمانی Vespa GTS مثالزدنی است.
* چرخ جلو: ۱۲۰/۷۰-۱۲″
* چرخ عقب: ۱۳۰/۷۰-۱۲″.
راحتی
کمک فنر جدید برای چرخ جلو (“تعلیق کشویی پیشرفته”) (“Enhanced Sliding Suspension”) (ESS) و بهسازی محفظه زیر زین که برای نگهداری انواع وسایل استفاده میشود.
فناوری
صفحه سنجشگرها، از نوع آنالوگ و دیجیتال، به همراه درگاه USB.
4. ویژگیهای مشترک Vespa GTS
چراغهای LED
وسپا GTS در مدل 2018 از چراغهای روز (daylight) از نوع LED استفاده میکند. فناوری مدرن چراغهای LED باعث ارتقاء ایمنی حین حرکت شده و زیبایی و کارایی بیشتری به وسپا میدهد. این چراغها، گذشته از زیبایی ظاهری، راهکاری ایدهآل برای رویتپذیری در تمام شرایط آب و هوایی هستند.
امکانات حمل و نگهداری
شکل و شمایل جدید جعبه زیرِ زین باعث افزایش فضای موجود برای بار می شود و حال دیگر می توان دو کلاه ایمنی مدل خلبانی وسپا را در آن جا داد.
جعبه دستکش، برای اشیاء کوچک به قدر کافی جا دارد و حال به یک درگاه USB نیز مجهز شده است که به کاربر امکان میدهد تا وسایل الکتریکیاش را به آن زده و شارژ کند.
موتوریاب
برای:
* باز کردن زین از راه دور
* پیدا کردن موتورسیکلت
ABS و ASR برای ایمنی بیشتر
پیاجیو نخستین شرکتی بود که سیستم های ایمنی فعال پیشرفته نظیر ABS و ASR * را به کلاس اسکوتر اضافه کرد و حال این امکانات در سری GTS خودنمایی می کند. این سیستم ها در همه گونهها وجود ندارند و در مدل های دارای ABS-ASR یافت می شوند..
ABS. هر چرخ به یک سیستم شناسایی مجهز است. این سیستم شامل یک سنسور و یک موتور فونیک بوده و سرعت و شتاب منفی را در لحظه اندازه گیری میکند. سنسورها از طریق دو کانال با واحد کنترل هیدرولیک (HCU) ارتباط میگیرند، و واحد کنترل هیدرولیک در صورتی که یکی از چرخ ها در مقایسه با کل موتورسیکلت دچار کاهش سرعت شدید شود، سیستم ABS را فعال می کند تا به این ترتیب از قفل شدن جلوگیری و تعادل وسیله نقلیه و کارایی ترمز تضمین شود.
* دیسک جلو: ۲۲۰ میلیمتر
* دیسک عقب: ۲۲۰ میلیمتر.
ASR. سیستم کنترل چسبندگی چرخ به سطح جاده (traction) . این سیستم از ابزارهای الکترونیک و سنسورهای ABS استفاده کرده و سرعت چرخش دو چرخ را با یکدیگر مقایسه میکند. وقتی سنسورها تشخیص میدهند که سرعت چرخ عقب در مقایسه با سرعت چرخ جلو زیادی بالا است، واحد کنترل هیدرولیک (HCU) مداخله کرده و با کاهش آوانس جرقه، گشتاور انجین را کاهش میدهد، و در صورت لزوم همین کار را برای سیستم پاشش سوخت (انژکتور) نیز انجام می دهد تا به این ترتیب از لغزیدن و از کنترل خارج شدن وسیله نقلیه جلوگیری شود. وجود این راه حل ها باعث شده که وسپا به لحاظ ایمنی و فناوری در تراز بالایی جای گیرد.
ESS برای راحتی بیشتر
در تجهیزات فنی Vespa GTS از ESS که یک سیستم جدید تعلیق جلو است استفاده شده است. GTS ضمن حفظ سیستم کلاسیک با بازوی تکی که از نیروی وارده بر یک پین استفاده می کند و از قدیم در موتورسیکلتهای وسپا نصب بوده، یک تعلیق جلو هم دارد که به منظور کاهش اصطکاک قطعات در حین کار، تمام آن را از نو طراحی کرده اند. ضربهگیر که سابق بر این با دو پیچ در جای خود سفت میشد حال با یک پین لولایی سفت میشود.
Vespa GTS Super Sport
مدل ۲۰۱۸
وسپا GTS Super Sport با عناصر گرافیکی خاص سوپر اسپرت با رنگهای قرمز و مشکی و با رنگهای مات در بدنه از نمایی رویایی برخوردار شده است. وسپا، روح پویایی و تهاجم را در کالبد این محصول دمیده است.
برگرفته از سایت kavirmotor