معرفی ویژگیهای محصول وسپا GTS 249 HPE Vespa GTS 249 HPE مدل 2019
فناوری و زیبایی در Vespa GTS به اوج خود می رسد و این محصول را در میان برترینهای بازار، بیرقیب میکند.
Vespa GTS جزو اولین محصولات دوچرخ در جهان بود که به پیروی از استانداردهای سختگیرانۀ زیستمحیطی و ایمنی اروپا، از سطح آلایندگی Euro 4 و سیستم ترمز ضد قفل (ABS) برخوردار و به الگویی برای بازارهای دیگر تبدیل شد. این ویژگی با اضافه شدن سیستم ضد لغزش (ASR)، ثبات و پایداری در هنگام سواری را دو چندان میکند. رنگ های خاص و رؤیایی و استایل خاص ایتالیایی در کنار امکانات بسیار ممتاز فنی، فقط شایستۀ نام وسپا است.
۱. تاریخچه و میراث
سرآغاز Vespa GTS که بعد از سری بدنه-بزرگ وسپا به دنیا معرفی شد، به سال 1977 و مدل همیشه ماندگار Vespa PX برمی گردد.
اولین ظهور بدنه بزرگ در محصولات وسپا، در شکل و شمایل مدرن که از گیربکس اتوماتیک استفاده می کند، در سال 2003 و با مدل مدرن Vespa Granturismo 200L بود. در سال 2005 و با معرفی مدل Vespa GTS که مجهز به انجین 250 سیسی بود پیشرفت قابل ملاحظهای را شاهد بودیم. در سال 2008، Vespa Big Body، آخرین تحول خود را با GTS Super تجربه کرد. این مدل نیرویش را از یک انجین 300 سیسی میگرفت که قوی ترین انجینی بود که تا به آن زمان بر روی یک وسپا نصب شده بود. Vespa GTS خود را به عنوان یک محصول پیشنهادی مدرن و سازگار با روح وسپا مطرح کرد. این مدل بسیار موفق بوده و بیش از 270 هزار عدد از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.
2. تیپ مشتریان وسپا GTS
3. وسپا GTS در یک نگاه
ایمنی
کمک فنر جدید برای چرخ جلو (“تعلیق کشویی پیشرفته”) (“Enhanced Sliding Suspension”) (ESS) و بهسازی محفظه زیر زین که برای نگهداری انواع وسایل استفاده میشود.
فناوری
صفحه سنجشگرها، از نوع آنالوگ و دیجیتال، به همراه درگاه USB.
4. ویژگیهای مشترک Vespa GTS
چراغهای LED
امکانات حمل و نگهداری
موتوریاب
برای:
ABS و ASR برای ایمنی بیشتر
پیاجیو نخستین شرکتی بود که سیستم های ایمنی فعال پیشرفته نظیر ABS و ASR * را به کلاس اسکوتر اضافه کرد و حال این امکانات در سری GTS خودنمایی می کند. این سیستم ها در همه گونهها وجود ندارند و در مدل های دارای ABS-ASR یافت می شوند..
ESS برای راحتی بیشتر
در تجهیزات فنی Vespa GTS از ESS که یک سیستم جدید تعلیق جلو است استفاده شده است. GTS ضمن حفظ سیستم کلاسیک با بازوی تکی که از نیروی وارده بر یک پین استفاده می کند و از قدیم در موتورسیکلتهای وسپا نصب بوده، یک تعلیق جلو هم دارد که به منظور کاهش اصطکاک قطعات در حین کار، تمام آن را از نو طراحی کرده اند. ضربهگیر که سابق بر این با دو پیچ در جای خود سفت میشد حال با یک پین لولایی سفت میشود.
Vespa GTS
سری HPE مدل 2019
وسپا جی تی اس HPE در مدل 2019 علاوه بر ویژگی های عمومی GTS که به آنها اشاره شد، از انجین قدرتمندتری استفده می کند. همچنین این مدل با رنگ های اختصاصی از مدل های دیگر متمایز می شود. چراغ جلو به صورت دو تکه و تمام LED طراحی شده و روشنایی کاملی در تمامی شرایط سفر به جاده و خیابان می دهد.
آینه های کرومی جدید، استفاده از عناصر کروم در قسمت تای (tie) در جلو، و دستگیره های کرومی عقب از دیگر ویژگی های مدل 2019 است.
زین با رنگ و طرح اختصاصی
همچنین، زین این مدل با بافت ضد لغزش (anti-slip) و با طراحی و رنگ اختصاصی عرضه می شود.
انجین HPE
انجین جدید با نام hpe (High Performance Engine) به معنای «انجین با عملکرد بالا» در قیاس با انجین نسل قبل، توان و عملکرد بهتری دارد. با این انجین جدید که مصرف سوخت را نیز کاهش داده است، راکب لذت بیشتری از رانندگی خواهد برد.
انجین جدید با نام HPE ، قدرتی بسیار بیشتر نسبت به نسل قبل دارد. برتری انجین HPE نسبت به انجینهای قبلی از چند لحاظ است:
– برخورداری از توان بیشتر
– صدا و لرزش کمتر
– مصرف سوخت کمتر
– اطمینانپذیری بیشتر
– بهبود کیفیت رانندگی
بازنگری در قطعات انجین
در انجین جدید HPE ترکیبی از چند فناوری به کار گرفته شده است. بسیاری از اجزاء مکانیکی و الکترونیکی انجین تماما مورد بازنگری قرار گرفته و کالیبره شدهاند.
هدف آن بوده که کارایی تکتک جزییات افزایش یابد تا ضمن دستیابی به عملکردی درخشان، مصرف سوخت و انتشار آلایندهها به حداقل برسد و به این ترتیب کاربران از تجربه جدیدی در رانندگی بهرهمند شوند.
تکتک جزییات، از طراحی داخلی سیلندر و محفظه احتراق گرفته تا سیستم انتقال، از نو طراحی شدهاند تا راکب رانندگیای نرم و روان، کمصدا و راحت داشته باشد.
دریچه مکش جدید امکان رسیدن به تنظیم مطلوب و افزایش گشتاور در دور پایین را فراهم میکند.
سیستم جدید تایمینگ بادامک SOHC ، زمان بالا رفتن سوپاپ را بهینه کرده است. بهبود معماری پیستون نیز باعث کاهش اتلاف انرژی های مکانیکی و کاهش صدا شده است.
مواردی از جمله کالیبراسیون جدید CVT که به لطف یک تسمه انتقال جدید ایجاد شده است؛ دیسک دندانهدار جدید کلاچ که از سختی بیشتری برخوردار است و کاور جدید CVT که از ماده ضد صدا ساخته شده همگی امکان میدهند تا:
– مصرف سوخت کاهش یابد.
– روانی و نرمی عملکرد در سرعتهای پایین افزایش یابد.
– صدای انجین به بیرون منتقل نشود.
کاهش مصرف سوخت
ویژگیهای زیر در تحقق عملکردی درخشان و رانندگیای دلپذیر با انجین HPE نقش داشتهاند:
– سرسیلندر جدید
– بهبود ترمودینامیک
– کارایی بالا در محفظه احتراق
– افزایش قطر سوپاپها
برای کاستن از مصرف سوخت و کنترل بهتر انجین، موارد زیر بهبود یافتهاند:
– انژکتور جدید مالتی جت (multi-jet) با عملکرد بالا
– افزایش تغذیۀ فشار سوخت (fuel pressure feeding)
– جدیدترین نسل ECU های MIUG4 – که با طح آلایندگی EURO5 نیز متناسب هستند.
– شمع ایریدیوم با دوام بالا
افزایش توان، شتاب و سرعت
در انجین HPE، توان به میزان 12% نسبت به مدل نسل قبل افزایش یافته و به 17.5 کیلووات (یعنی در حدود 24 اسب بخار) میرسد.
افزایش در حداکثر گشتاور
گشتاور نیز به میزان ۱۸% نسبت به مدل نسل قبل افزایش یافته است. با انجین جدید، ضمن افزایش شتاب، حداکثر سرعت به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
برگرفته از سایت